Update Corona protocol

Overzicht van Corona maatregelen bij praktijk Kadanst

Algemeen

  1. De therapeut informeert cliënten schriftelijk over de veiligheidsmaatregelen die in de praktijk conform de RIVM richtlijnen gehandhaafd zullen worden.
  2. Het uitgangspunt is face-to-face behandeling. Voorafgaand aan de face-to-face behandeling vindt de triage plaats (zie onderaan deze pagina). Deze triage geeft aan of zorg geboden kan worden.

Voor therapiesessie

  • De cliënt komt alleen of met maximaal één naastbetrokkene.
  • De cliënt komt niet eerder dan 5 minuten voor de afspraak naar de praktijk.
  • Bij gezondheidsklachten van cliënt of therapeut wordt de mogelijkheid tot videobellen via een beveiligd systeem aangeboden.

Tijdens therapiesessie/overleg

  • Therapeut en cliënt begroeten elkaar zonder handen schudden.
  • Therapeut en cliënt houden minimaal 1.5 meter afstand van elkaar. Bij kinderen probeert de therapeut de 1.5 m afstand zo goed mogelijk te waarborgen.
  • Therapeut en cliënt wassen voor en na de sessie hun handen volgens de richtlijnen.
  • Tijdens de sessie kan er gebruik gemaakt worden van hygiënedoekjes of desinfecterende handgel. Ook plastic handschoenen kunnen gebruikt worden. Deze liggen in het witte kastje. Ook liggen er wegwerp mondkapjes, mocht je daar of je client gebruik van willen maken.
  • Indien de therapeut of de cliënt toch moet hoesten en/of niezen tijdens een sessie doen ze dit in hun elleboog.
  • Indien papieren zakdoekjes nodig zijn, worden deze direct na gebruik in een afgesloten prullenbak gegooid. Daarna worden de handen gewassen.
  • In de therapieruimte is het mogelijk 1,5 meter afstand te hanteren. Er wordt zoveel mogelijk in een diagonale opstelling gewerkt. Eventueel wordt er een doorzichtige scheidingswand geplaatst.
  • Er worden tijdens de therapie alleen materialen gebruikt die gereinigd kunnen worden.
  • Indien nodig krijgt een cliënt eigen materialen of neemt eigen materialen mee. Zo nodig kan er gebruik worden gemaakt van desinfecterende spray (bijv. op yogamatjes of kussentjes)
  • Er is voldoende tijd tussen verschillende sessies om hotspots en gebruikte materialen schoon te maken en de werkruimte te ventileren.
  • Op een eenvoudige checklist wordt aangegeven op welke dag/ tijdstip wat is gereinigd.