Overzicht van Corona maatregelen bij praktijk Kadanst
Algemeen
De therapeut informeert cliënten schriftelijk over de veiligheidsmaatregelen die in de praktijk conform de RIVM richtlijnen gehandhaafd zullen worden.
Het uitgangspunt is face-to-face behandeling. Voorafgaand aan de face-to-face behandeling vindt de triage plaats (zie onderaan deze pagina). Deze triage geeft aan of zorg geboden kan worden.
Voor therapiesessie
De cliënt komt alleen of met
maximaal één naastbetrokkene.
De cliënt komt niet eerder dan
5 minuten voor de afspraak naar de praktijk.
Bij gezondheidsklachten van
cliënt of therapeut wordt de mogelijkheid tot videobellen via een beveiligd
systeem aangeboden.
Tijdens therapiesessie/overleg
Therapeut en cliënt begroeten
elkaar zonder handen schudden.
Therapeut en cliënt houden
minimaal 1.5 meter afstand van elkaar. Bij kinderen probeert de therapeut de
1.5 m afstand zo goed mogelijk te waarborgen.
Therapeut en cliënt wassen voor
en na de sessie hun handen volgens de richtlijnen.
Tijdens de sessie kan er
gebruik gemaakt worden van hygiënedoekjes of desinfecterende handgel. Ook
plastic handschoenen kunnen gebruikt worden. Deze liggen in het witte kastje.
Ook liggen er wegwerp mondkapjes, mocht je daar of je client gebruik van willen
maken.
Indien de therapeut of de
cliënt toch moet hoesten en/of niezen tijdens een sessie doen ze dit in hun
elleboog.
Indien papieren zakdoekjes
nodig zijn, worden deze direct na gebruik in een afgesloten prullenbak gegooid.
Daarna worden de handen gewassen.
In de therapieruimte is het
mogelijk 1,5 meter afstand te hanteren. Er wordt zoveel mogelijk in een
diagonale opstelling gewerkt. Eventueel wordt er een doorzichtige
scheidingswand geplaatst.
Er worden tijdens de therapie
alleen materialen gebruikt die gereinigd kunnen worden.
Indien nodig krijgt een cliënt
eigen materialen of neemt eigen materialen mee. Zo nodig kan er gebruik worden
gemaakt van desinfecterende spray (bijv. op yogamatjes of kussentjes)
Er is voldoende tijd tussen
verschillende sessies om hotspots en gebruikte materialen schoon
te maken en de werkruimte te ventileren.
Op een eenvoudige checklist
wordt aangegeven op welke dag/ tijdstip wat is gereinigd.